La radio es posa en
marxa i em desperta amb l’acostumat reguitzell de noticies ben amanides per els
comentaris dels qui participen a tertúlies.
Mes enllà de les
meves conviccions, creences i valoració objectiva sobre els esdeveniments, la
deriva i la forma en que tracta de presentar-los l’allau de “pseudo-periodistes”
i “tertulians” m’està començant a
cansar.
Que es desbrossin tant
minuciosament, tot intentant destacar els aspectes mes turbulents o morbosos en
defensa de unes o altres posicions, la recerca de la declaració mes punyent o que posi en compromís a qui la fa o al seu
contrari.
No se. Aquests personatges
em donen la sensació de qui sempre corre a treure el Sant Cristo Gros...
Per això avui festa
del mal humor i ens anem a veure l’exposició de Camille Pissarro al CaixaForum.
Qui heu llegit altres entrades del meu humil blog, s’haureu adonat que l’impressionisme
ha estat sempre un dels meus estils pictòrics favorits. Per això no podia
deixar escapar la oportunitat de contemplar algunes obres de qui junt amb pintors
de noms tant famosos com Monet, Sisley o Corot, va ser un dels mestres
indiscutibles d’aquest estil.
A mes, també junt amb Seurat i Signac, va aprofundir en una forma de pintar, anomenada el puntillisme , que li va donar un caire espectacular en el tractament de les seves imatges impressionistes.
Pissarro va néixer el
1830 a les Illes Verges, en el si d’una família ben aposentada, comerciant d’efectes
navals i reunia llinatge d’orígens diversos: el lloc de naixement pertanyia a
Dinamarca, nacionalitat que ell va conservar tota la seva vida. El seu pare era
un jueu sefardí d’origen portuguès, però nascut a Burdeos i la seva mare era
dominicana.
El 1852 va deixar la
llar familiar per la oposició de la família a les seves afeccions artístiques i
es traslladà a Veneçuela a on comença a pintar. Mes tard el 1855, s’establí a
prop de Paris, on va realitzar estudis a la Escola de Belles Arts i en diverses
Acadèmies.
Els escenaris recollits
en les seves pintures son resultat de les seves estances en els llocs on va
viure durant la seva vida. Inglaterra, a Londres principalment i França, al Marne, en l’àmbit rural a Pontoise, prop
del riu Oise o en ciutats com Rouen, Dieppe, Le Havre i el propi Paris, on va
morir el 1903.
Un deixeble notable
de Pissarro va ser Gauguin, amb qui a
mes compartia la seva orientació política de caire anarquista. Tot i així, aquesta
relació finalment es va deteriorar i van acabar distanciats.
Es considera que
Pissarro va tractar d’imbuir aquesta filosofia en la seva obra, sobre tot en
aquelles escenes de l’àmbit rural, en les que tractava de reflexar les difícils
condicions de vida en el camp, imatges que per mitjans de les paraules va saber
també traslladar en la seva obra l’escriptor Emile Zola, amb qui també va tenir
relació.
En fi, un mati
profitos.
Rue Saint Honore al capvespre. Efecte de Pluja - 1897
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada